El nomenament d'Alejandro Rodríguez Càceres com a director d'Ibermática a Catalunya ha estat el primer pas d'un important procés d'expansió i desenvolupament de la companyia. La nova unitat geogràfica, que incorpora Catalunya, Balears i Andorra, preveu incrementar el negoci a la zona per sobre del 25% anual fins al 2025 de manera sostenible, arribant a duplicar àmpliament la plantilla. Indústria 4.0, Blockchain, SAP4Hana o Analytics són algunes de les tecnologies sobre les quals Ibermática sustentarà la seva oferta per transformar els processos d'empreses i institucions d'aquests mercats davant l'actual economia digital.
Una de les línies clau del Pla Estratègic #VEN2020 amb el qual Juan Ignacio Sanz, conseller delegat i director general de l’empresa, marcava a l'abril de 2018 el full de ruta per a la nova Ibermática es trobava precisament a potenciar la presència de la companyia a Catalunya. El nomenament d'Alejandro Rodríguez Càceres com a director d'Ibermática a Catalunya el mes de novembre ha estat el primer pas d'aquest important procés d'expansió i desenvolupament. La nova Unitat Geogràfica que dirigeix, que incorpora Catalunya, Balears i Andorra, preveu incrementar el negoci d'Ibermática en aquests mercats per sobre del 25% el 2025, quan també preveu haver duplicat la seva plantilla.
El projecte d'expansió obre una nova via per ampliar el focus d'activitat d'Ibermática i portar a Catalunya, Balears i Andorra tota l'experiència que acumula en els seus 45 anys d'història com a referent tecnològic. Ibermática compta, a més, amb el valor diferenciador que li aporta i3B, l'Institut Ibermática d'Innovació, amb avanços continus en tecnologies d'avantguarda com, entre unes altres, Blockchain, Ciberseguretat Realitat Augmentada i Virtual, Indústria 4.0 o Analítica Avançada. A tot això se suma un treball amb 'partners' de primer nivell, sempre en format de diàleg obert, fomentant els espais participatius i la col·laboració tecnològica.
Com explica Alejandro Rodríguez Càceres, “l'objectiu és aprofitar l'enorme valor, el coneixement i la innovació de tota la xarxa d'Ibermática i aplicar-los al mercat català sense incórrer en estandarditzacions, tot el contrari, adaptant-los per solucionar les necessitats reals de cada client i tenint en compte la seva cultura empresarial, la seva situació, les seves possibilitats i idiosincràsia”.