Google ha informat aquest dimecres que preguntarà als usuaris d'Android a Europa quin navegador d'internet i aplicacions de recerca prefereixen usar, en la línia d'altres mesures posades en marxa per acatar les normes comunitàries de competència després de la multa imposada per la Comissió Europea el 2018.
"Ara també farem més per garantir que els propietaris de telèfons Android coneguin l'àmplia opció de navegadors i motors de cerca disponibles per descarregar en els seus telèfons", ha indicat vicepresident i assessor legal general de Google, Kent Walker, al bloc corporatiu de l'empresa. En concret, ha dit que en els pròxims mesos, a través de la seva botiga per a mòbils Play Store, "començarem a preguntar als usuaris de dispositius Android existents i nous a Europa quin navegador i aplicacions de cerca els agradaria utilitzar".
Segons Walker, els canvis "demostren el nostre compromís continuat d'operar de manera oberta i basada en principis". Al juliol de 2018 la Comissió Europea (CE) va imposar una multa de 4.343 milions d'euros a Google per utilitzar el seu sistema operatiu Android per reforçar la posició de domini del seu cercador, la major sanció per incomplir les normes de competència mai imposada per Brussel·les.
Walker ha afirmat que, des de llavors, Google ha canviat el seu model de llicències per a les aplicacions contingudes en els telèfons Android, creant llicències separades per a Google Play, el seu navegador Chrome i el cercador. D'aquesta manera, ha assegurat que l'empresa manté la llibertat dels fabricants de telèfons per a instal·lar qualsevol aplicació alternativa al costat d'altres de Google.
Ha recordat en qualsevol cas que en els telèfons Android sempre s'ha pogut instal·lar qualsevol motor de cerca o navegador, "indistintament del que vingués preinstal·lat". A més de la multa per Android, la Comissió en va imposar una altra a Google al juny de 2017, de 2.424 milions d'euros, per abús de domini amb el seu servei Google Shopping. Queda pendent la resolució del cas obert per Brussel·les al seu servei d'intermediació de publicitat AdSense, amb el qual creu que Google restringeix la capacitat de llocs web de tercers per mostrar anuncis de cerca dels seus competidors.