El grup mexicà Alsea ha creat una divisió europea després de comprar i integrar en el seu si la companyia espanyola de restauració Vips i adquirir els drets per operar Starbucks a França, Bèlgica, Països Baixos i Luxemburg. En un comunicat, la firma –que segons els seus propis càlculs ja és la cinquena empresa a nivell mundial del sector de la restauració organitzada multimarca– ha destacat que amb aquesta nova estructura pretén convertir-se "en el principal operador europeu, apostant pel seu lideratge i creixement al continent".
Alsea va entrar a Europa amb la compra del grup Zena el 2014 –amb marques com Foster's Hollywood o Domino's a Espanya– i ha reforçat el seu projecte amb l'adquisició de Vips i dels drets d'Starbucks. Amb aquestes dues últimes compres es completa una "primera fase d'operacions estratègiques" dins de la UE, segons han explicat els seus responsables.
Al capdavant d'Alsea Europa se situa Federico Teulada, qui ocuparà el càrrec de conseller delegat; com a director general d'Alsea Iberia (Espanya, Portugal i Andorra) ha estat designat Rafael Herrero, i com a màxim responsable per a Starbucks a França, Bèlgica, Països Baixos i Luxemburg estarà Christian Gurría.
La divisió europea de la firma mexicana compta d'aquesta forma amb un portafoli de deu marques comercials: Starbucks, Foster's Hollywood, VIPS, Domino's, Ginos, Burger King, Fridays, Cañas i Tapes, Lavaca i Wagamama, que sumen més de 1.300 restaurants i botigues, on treballen més de 23.000 persones i facturen més de mil milions d'euros en total.
El grup mexicà ha informat que el que va ser conseller delegat de Vips Enrique França "es desvincularà del projecte en el moment en què la integració estigui prou avançada". A nivell global, Alsea opera més de 4.000 locals i compta amb prop de 85.000 col·laboradors a Mèxic, Espanya, l'Argentina, Colòmbia, Xile, França, Portugal, Països Baixos, Bèlgica, Luxemburg, l'Uruguai, el Brasil i Andorra.