L'equip comercial del turoperador andorrà Viatges Sant Julià (VSJ) es forma amb peces de Lego, mitjançant la capdavantera metodologia Lego Serious Play, un sistema orientat a construir, en equips de treball, experiències inspiradores que es puguin traduir en accions o en processos col·lectius de presa de decisions.
En col·laboració amb la firma de consultoria, formació i 'coaching' en processos clau d'excel·lència comercial, ActitudPro, els catorze membres de l'equip comercial de VSJ han treballat amb peces del famós joc aspectes per a millorar la seva competitivitat. "Amb Lego Serious Play es pretén que els equips aprofitin la seva part creativa i expressin les seves idees construint models de forma lúdica però, alhora, desenvolupant habilitats a nivell d'equip, generant compromís i motivació i definint marcs estratègics per a millorar els processos de presa de decisions", explica Fede Martrat, soci director d’ActitudPro.
Segons Mercè Beiroa, directora general de VSJ, "aquesta metodologia ens ha permès plantejar i veure les coses de forma diferent a l'habitual. En el nostre cas, ens ha ajudat a resoldre una situació de la nostra estratègia comercial. Considero que aquest mètode, tan visual i lliure, és molt eficaç per a aprendre, comunicar-se i resoldre.
Desenvolupada a Dinamarca fa deu anys, aquesta metodologia parteix del fet que, en crear-se un model individual jugant amb peces de Lego, la persona que hi participa és alhora capaç de transmetre molts més conceptes d'una forma molt més rica que a través del llenguatge tradicional. La suma dels models individuals genera un autoconeixement col·lectiu de l'organització i el paper i contribució que cada participant pot aportar.
A partir d'aquest autoconeixement, i sempre emprant peces de Lego, el grup treballa problemàtiques, resol obstacles i assumeix reptes com ara la gestió de situacions inesperades amb clients, la superació d'obstacles dins de l'organització, la identificació de les principals oportunitats de negoci o la millora en el servei als clients. “Es tracta d'una metodologia que s’utilitza ja des de fa anys en grans empreses de tots els sectors i que, en aquest cas, resulta perfecta per a afrontar els reptes i problemàtiques d'un sector tan competitiu com el travel”, afegeix Fede Martrat.
Des del 1978, la missió de VSJ és facilitar la venda de viatges a les agències, oferint circuits elaborats amb cura per a adaptar-los a les exigències i necessitats dels seus clients. Especialitzats en viatges per Espanya, Portugal i Andorra, l’equip de VSJ crea, planifica, remodela i millora constantment els seus productes, de tal manera que els clients de les agències puguin gaudir d'una experiència inoblidable.