El proper Saló de l’Automòbil de Ginebra serà testimoni de la presentació mundial del Carmen, un gran turisme de superluxe 100% elèctric de l’emblemàtica marca espanyola d’automòbils de luxe Hispano Suiza. El nou model, que deu el seu nom a Carmen Mateu, neta del fundador d’Hispano Suïssa, és la màxima expressió d’un disseny d’inspiració clàssica, tecnologia d’última generació, una extraordinària potència i un dinamisme concebut per experts.
El vehicle utilitzarà un xassís monocasc de fibra de carboni com els que s’utilitzen en els models de competició fet a mà específicament per cadascun dels cinc o set models que Hispano Suiza té previst fabricar cada any. Aquest cotxe serà un model ‘retrofuturista’, és a dir, que maridarà elements del passat insiprats en el preciós Hispano Suiza Dubonnet Xenia amb nous elements de disseny propis del segle XXI per obtenir un resultat que promet ser espectacular.
Aquest hipercotxe elèctric de 1.000 CV podrà accelerar de 0 a 100 en tan sols 2 segons, i els responsables del potencial del vehicle són els treballadors de QEV Tech, una empresa catalana ubicada a Montmeló (a la vora del Circuit de Catalunya) amb molta experiència en el món de la competició i de la mobilitat elèctrica. De fet, QEV Tech treballa amb l’equip Mahindra de Fórmula E, entre altres, i utilitzarà l’experiència apresa al món de la competició per crear el primer cotxe elèctric de luxe i altes prestacions mai fabricat a Catalunya.
L'Hispano Suiza va ser una empresa d'automoció i enginyeria catalana que va destacar en la producció d'automòbils de luxe i competició, així com motors d'aviació, durant el període anterior a la Segona Guerra Mundial. Fundada a Barcelona el 1904, l'empresa va ser adquirida el 1946 per Enasa, empresa creada per l'Institut Nacional d'Indústria (INI) espanyol, i les seves instal·lacions de La Sagrera es van destinar a la fabricació dels camions Pegaso.