CaixaBank ha estrenat els primers caixers automàtics que substitueixen l'actual codi de seguretat, el pin, per la tecnologia de reconeixement facial, de tal manera que els usuaris només necessiten acostar la seva cara al terminal per treure diners. L'entitat financera ha presentat en roda de premsa aquest dijous els nous terminals, que actualment només estan disponibles en quatre dels Store que hi ha a Barcelona, però que s'espera que a finals d'any ja estiguin implantats en les 300 oficines d'aquest tipus que ja existeixen.
Per garantir la seguretat de les operacions, el nou sistema, desenvolupat amb Fujitsu i FacePhi com a socis tecnològics, valida fins a 16.000 punts de la imatge de la cara de l'usuari, a qui a més se li demana que segueixi unes instruccions –que es mogui– com a "prova de vida". Per poder treure diners usant el reconeixement facial, els clients hauran de contactar abans amb el seu gestor per efectuar una primera captura, a partir de la qual se l'identificarà.
El director general de negoci digital de CaixaBank, Benjamí Puigdevall, ha destacat que la necessitat de recordar el codi pin és una de les dificultats que els clients solen adduir per treure diners del caixer. "En el context financer actual, la seguretat i l'agilitat en les transaccions són claus, i la incorporació de la tecnologia biomètrica en els caixers ofereix múltiples avantatges en aquests àmbits", ha recalcat.
Per la seva banda, el director executiu d'experiència global del client, Jordi Nicolau, ha ressaltat que l'ús del reconeixement facial dona a l'usuari una experiència "diferent i innovadora" respecte a la seva aproximació habitual a l'hora d'obtenir diners en metàl·lic. "El lideratge tecnològic ens ajuda a donar el millor servei als nostres clients i de forma més propera i especialitzada", ha destacat en un comunicat el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar.
El projecte d'implantació de la tecnologia de reconeixement facial s'emmarca en el Pla Estratègic 2019-2021 de la financera, i s'engloba dins de NEX, la nova estructura organitzativa creada recentment per CaixaBank, centrada en la transformació digital, que agrupa totes les àrees amb el focus en la relació amb els petits clients.