Zara no tornarà a lliurar als seus clients bosses de plàstic, que ara solia utilitzar en els períodes de rebaixes, i només utilitzarà bosses de paper que, a més, properament seran únicament de paper cent per cent reciclat. Per a això, està incorporant a les seves botigues de mica en mica un nou format de bosses de paper reciclat i reutilitzables que, a més, incorporen el logotip que recentment ha estrenat al seu web i que, per ara, no ha revelat si serà el que la representi definitivament. Les actuals bosses de paper se seguiran utilitzant fins a esgotar existències i les de plàstic no es donaran més a partir del proper 15 de febrer.
Aquestes noves bosses, que estaran presents en botiga durant tot l'any, redueixen en més del 70% l'ús de tinta i suposen un estalvi de més d'un 30% en el consum d'aigua durant la seva producció, segons assenyala la companyia en un comunicat. Igualment, els sobres de regal seran també reemplaçats i unificaran així la seva imatge amb les noves bosses i amb les caixes de comandes en línia de Zara, que suma unes 2.250 botigues.
Totes aquestes accions s'emmarquen dins del seu projecte 'Green to Pack', l'objectiu principal del qual és optimitzar els envasos utilitzats en tota la cadena de subministrament i reduir al màxim residus de qualsevol tipus. Segons dades de la companyia Inditex, grup al qual pertany Zara i altres marques com Massimo Dutti o Bershka, ha reciclat 357 tones de peces, calçat i complements recollits a les seves botigues i oficines des de 2015. A més, ha recollit 8.973 tones a través dels contenidors situats en carrers d'Espanya i ha reciclat 1.010 milions d'alarmes de seguretat i 110 milions de penjadors.