Andorra la Vella.- Amb una valoració de 187.905 milions de dòlars (165.366 milions d'euros), un 24,6% més que l'any passat, Amazon repeteix com la marca més valuosa de tot el món, per davant d'Apple, el valor de marca de la qual s'estima en 153.634 milions de dòlars (135.197 milions d'euros), un 5% més que el 2018, així com de Google, la valoració del qual va créixer un 18,1%, fins als 142.755 milions de dòlars (125.623 milions d'euros). Així ho constata el rànquing Global 500, elaborat per Brand Finance.
Microsoft, amb una revaloració del 47,4%, fins als 119.595 milions de dòlars (105.230 milions d'euros), guanya dos llocs en la present edició, situant-se en quarta posició mundial, desbancant així la sud-coreana Samsung, que baixa al cinquè lloc amb un valor de 91.282 milions de dòlars (80.324 milions d'euros), així com l'operadora nord-americana AT&T, que perd una posició i se situa sisena, valorada en 87.005 milions de dòlars (76.565 milions d'euros).
La resta de les deu primeres posicions del rànquing corresponen a Facebook, que manté el setè lloc, amb un valor de marca de 83.202 milions de dòlars (73.219 milions d'euros), per davant del banc xinès ICBC, valorat en 79.823 milions de dòlars (70.252 milions d'euros), així com de Verizon, que ocupa el novè lloc amb una valoració de 71.154 (62.620 milions d'euros) i de China Construction Bank, el valor de marca de la qual s'estima en 69.742 milions de dòlars (61.379 milions d'euros).
D'aquesta manera, l'alemanya Mercedes-Benz figura com la primera marca europea per valor de mercat, amb 60.355 milions de dòlars (53.113 milions d'euros), un 25,9% més que l'any passat, que permeten a la companyia automobilística ocupar la tretzena posició, el mateix lloc que en l'edició anterior.