El fons de capital inversió Àbac Solutions ha adquirit una participació majoritària en la companyia Motocard als seus fundadors amb l'objectiu de donar suport el seu procés d'expansió internacional. Motocard, fundada fa més de 30 anys, és el 'retailer' omnicanal d'accessoris per al motorista líder a Andorra i a Espanya, i en l'actualitat compta amb una xarxa de dotze botigues que sumen un total de més de 8.000 metres quadrats de superfície de venda. Així mateix, la companyia compta amb un centre logístic a Solsona, on el seu magatzem regulador de més de 4.500 metres quadrats abasteix a tots els seus punts de venda i a les comandes que es generen a través de la seva plataforma de comerç electrònic.
Aquest canal de venda en línia representa un terç del total de transaccions i rep més de 30.000 visites diàries des de diferents punts d'Europa, el que l'han convertit en una referència dins el sector. La inversió d'Àbac té per objectiu potenciar el negoci digital de Motocard i donar continuïtat al seu procés d'expansió internacional, a través de l'obertura de nous punts de venda. Per la seva banda, els fundadors seguiran formant part de l'accionariat amb una participació significativa i liderant la companyia en aquesta nova etapa, donant seguiment a l'existosa gestió que ha generat un alt creixement durant els últims anys. Motocard centra la seva proposta de valor en l'oferta d'una àmplia gamma de productes complementada per una atenció personalitzada a cadascun dels seus clients, per tal de brindar tota la informació i assessorament necessari perquè aquests triïn el producte que més s'adapti a les seves necessitats. Entre les marques amb què treballa, i que integren un catàleg format per més de 80 companyies, es troben les ensenyes més punteres de l'àmbit de l'equipació per a motos de carretera i 'off-road', com és el cas d'AGV, Alpinestars, Arai , Dainese, Fox, Givi, Hebo, Leatt, Nolan, Shark o Shoei.
Borja Martínez de la Rosa, soci fundador de Àbac Capital, ha manifestat que "Motocard és una companyia molt valorada pels clients del nínxol de mercat en el qual opera a causa de la seva àmplia gamma de productes, així com per la qualitat del servei que ofereix". "La companyia es troba en l'inici d'un procés d'expansió internacional en què creiem que es beneficiarà del suport d'un soci com Àbac", ha afegit Martínez de la Rosa.
Per la seva banda, els membres de la família fundadora han afirmat estar "il·lusionats amb la nova etapa que afronta la companyia de la mà d'Abac, i consideren que aquesta aliança permetrà a Motocard expandir-se per Europa, així com afermar el creixement de la seva plataforma de comerç electrònic, complementant cada vegada més el canal físic amb l'online per oferir serveis omnicanal, oferint així un millor servei i experiència de compra per al consumidor".
La de Motocard és la sisena inversió d'Àbac a Espanya, després de les adquisicions de Grup Metalcaucho, Figueres International Seating, PronoKal Group, Plating Brap i Beer & Food, i constitueix un bon exemple del tipus d'operacions de suport financer i operatiu que realitza el fons, que destina fins a 50 milions d'euros per transacció per donar suport a companyies sòlides que puguin beneficiar-se d'un nou accionista local amb visió global que aporti experiència sectorial i de gestió.
En l'operació, Àbac ha comptat amb l'assessorament legal de Baker McKenzie i d'EY, i el suport de Deloitte a l'auditoria preventiva. Per la seva banda, els venedors han comptat amb l'assessorament financer de GVC Gaesco, recolzant-se en Altius - Unió Legal i en Jurídic & Econòmic Dalmau, per la part legal.