La cadena de restaurants asiàtics Udon ha arribat als seus cinquanta restaurants amb l'obertura del segon fora d'Espanya, ja que després del d'Andorra n'ha obert un al centre de Lisboa (Portugal) i estudia desembarcar en altres dues destinacions en "breu", segons ha explicat el CEO de la companyia, Jordi Pascual. Encara que no ha volgut revelar els nous mercats estrangers, el grup manté la idea d'arribar als cent establiments el 2020, un pla d'expansió que inclou obrir a la Torre Pelli de Sevilla, en un centre d'oci de Mallorca i a Almeria, i millorar la implantació al litoral cantàbric.
La cadena especialitzada en 'noodles' (fideus asiàtics) ha aconseguit uns 35 milions de facturació per al tancament d'aquest exercici, és a dir, un 25% més que el 2017 i un pas més per arribar als 68 milions amb què pretén tancar 2020. De moment, les dades del primer quadrimestre "acompanyen", tot i les males condicions meteorològiques de l'inici de la primavera, ha assenyalat Pascual.
Pel que fa a la situació d'inestabilitat política a Catalunya, on hi ha la seu del grup, l'empresari ha assegurat que la incertesa no és positiva per a l'economia, però que en els seus comptes d'aquest any no està afectant, al contrari del que va passar la tardor passada. El 'boom' del menjar a domicili tampoc li és aliè a aquesta companyia que, malgrat les diferències notables en funció de l'establiment, té una mitjana d'un 8% de les seves vendes en aquest àmbit.
Demanar menjar a casa s'associa "fonamentalment a les pizzes, però també al menjar asiàtic", encara que segueix existint el problema d'intendència de com fer arribar el menjar en bones condicions fins al client, el "problema de tots", ha apuntat Pascual.
Precisament sobre la competència, ha assenyalat que des que va començar la marxa del grup amb el primer restaurant a 2004 s'ha "normalitzat el menjar asiàtic" i això "ens beneficia a tots". En aquest sentit, el CEO d'Udon ha reconegut que l'esforç de la indústria per posar en els lineals plats preparats de pasta asiàtica, una tradició culinària que fins i tot ha arribat als restaurants més tradicionals on veure "verdures en tempura o 'tataki' és el més comú".
Per això, el concepte del grup està molt vinculat a la tendència per la restauració saludable, productes de temporada, ecològics o de quilòmetre zero, una moda que "ha vingut per quedar-se" i que ells van començar a tenir en compte des de l'inici del seu camí. Udon compta amb 50 restaurants, nou d'ells en propietat i la resta en fórmula de franquícia i dona feina a uns 600 treballadors.