El tercer fòrum sobre transformació tecnològica Digital Business World Congress (DES2018) es fa des de dimarts i fins dijous en el recinte firal Ifema de Madrid, on acollirà uns 20.000 professionals. El fòrum pretén oferir les claus en transformació digital de negocis tan variats com la indústria de l'automòbil, la banca, el sector públic, la indústria, els mitjans de comunicació, el sector farmacèutic, les assegurances, la venda minorista, les telecomunicacions, la logística o el turisme, en els múltiples trobades especialitzats que engloba. La cita compta amb una representació andorrana que inclou el president de la Confederació Empresarial Andorrana (CEA), Xavier Altimir, i els emprenedors Ferran Martínez i José Antonio Fernández Flores.
Entre els experts que hi participen destaquen Scott Brinker, precursor del concepte 'Martech' a nivell mundial, que analitza com la tecnologia està transformant el màrqueting actual i quin serà el paper de l'anàlisi de dades; Walter Jennings, de Comunicació Corporativa de Huawei, desvetllarà les seves experiències i estratègies en 'Marketing Influencer'; i Jeff Sanders porta des d'Austràlia la seva estratègia '50 not out', amb la qual defensa la necessitat de transformar l'estereotip i mites de consumidor 'millennial', al qual sembla que van dirigides totes les campanyes, de manera que les persones del voltant de 50 anys es sentin identificades. Una visió que permet a l'empresa fer caure multitud de mites i identificar noves oportunitats de negoci que existeixen en aquest 'target'.
Al costat d'ells, Jeanniey Mullen, CMO de l'any, se centrarà en els nous desafiaments per als CMO ('chief marketing officer'); Marina Specht mostrarà el seu treball innovador en el terreny del màrqueting integrat; JJ Delgado compartirà tàctiques per créixer exponencialment un negoci combinant anàlisi i creativitat; i Guillaume Herbette parlarà sobre la transformació digital a la indústria de les relacions públiques.
"Les tecnologies emergents ofereixen al màrqueting importants avenços a mesura que els consumidors demanen una experiència més integrada. Les organitzacions avancen cap a un escenari de maduresa on cada vegada més aposten per establir millores d'especialització dins dels seus equips de màrqueting. En aquesta edició, entendrem el veritable viatge del client a través del màrqueting basat en dades, la intel·ligència artificial per predir millor on hem d'invertir, el nou tàndem format per realitat augmentada i xarxes socials o com estan influint els nous assistents de veu en el sector", ha explicat Sonia Pacheco, directora del congrés.