A partir del pròxim dilluns 14 de maig i fins el divendres 25, es podran presentar les sol·licituds per accedir al curs d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic del Programa de Formació i Inserció-Pla de Transició al Treball (PFI-PTT), que tindrà lloc a la Seu d’Urgell el pròxim curs acadèmic 2018-2019. Aquest curs, organitzat pel departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’ajuntament de la Seu d’Urgell, s’adreça a nois i noies d’entre 16 i 21 anys, que no tenen el GESO (Graduat en educació Secundària Obligatòria) i volen formar-se en una professió.
Els i les joves interessants en cursar el curs d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic cal que formalitzin la seva sol·licitud a l’oficina del PTT de la Seu d’Urgell que es troba ubicada al Telecentre (3a planta del Centre cultural les Monges. També poden demanar informació enviant un correu electrònic a c5960028@xtec.cat o trucant al telèfon 973 350 010, extensió 8089, així com també dirigint-se al Servei d’Ensenyament de l’ajuntament urgellenc o bé a ensenyament.gencat.cat i al telèfon 900 151 176. El període de matrícula serà del 3 al 10 de setembre.
Durant tot el curs acadèmic (de setembre de 2018 a juny de 2019) els i les joves que preguin part d'aquesta formació professional aprendran a executar operacions d'auxiliar en el punt de venda; preparar comandes; atenció bàsica al client; tècniques administratives bàsiques d'oficina; operacions bàsiques de comunicació; compliment de mesures de prevenció de riscos laborals; i qualitat i protecció del medi ambient. A més a més, els i les alumnes realitzaran al llarg d'aquest mateix curs un mínim de 180 hores de pràctiques en empreses del sector.
A més d'aquesta formació professional, els nois i noies també rebran formació complementària per obtenir recursos per poder desenvolupar-se millor personalment i professionalment, i per continuar la seva formació. Amb el Pla de Transició al Treball s'obté una certificació de la formació rebuda i de les competències professionals adquirides.