Una empresa italiana ha proposat uns seients tan verticals que el passatger de l’avió viatja, de fet, dret. L'enginy es diu Skyrider 2.0 i està concebut, evidentment, per augmentar el nombre de passatgers que pot portar un avió al reduir l'espai destinat a les cames. Concretament, un 20% més, ja que l'espai per a les cames disminuirà del voltant de 71 centímetres a 58. A simple vista ja s'intueix la incomoditat: la part baixa de les butaques, un híbrid entre un seient de bicicleta i una cadira de muntar, es va estrenyent pels extrems.
"L'skyrider 2.0 és un seient innovador. Permet una densitat ultraalta a la cabina de l'avió. Skyrider 2.0 obre l'experiència de viatge a un mercat de passatgers més ampli", asseguren des d'Aviointeriors, la firma que ha ideat aquest nou seient, que no és més que una versió millorada d'un altre que es va intentar treure al mercat sense èxit el 2010. Amb aquesta novetat, pot estar més a prop de ser una realitat que els passatgers volin drets als avions. A la fira Aircraft Interiors Expo de mobiliari aeronàutic que s'està celebrant aquests dies a la ciutat alemanya d'Hamburg s'ha presentat una nova proposta.
El model és una versió renovada d'un disseny que la companyia ja va presentar el 2010 i promet una densitat de passatgers "ultraelevada" dins la cabina. "Obre l'experiència de viatge a un mercat de passatgers molt més gran", assegura Aviointeriors. Així doncs, afirmen que permet incrementar el nombre de viatges en un 20% i que els seients pesen un 50% menys que els actuals models per a classe turista. "És la nova frontera dels bitllets 'low cost'", insisteix l'empresa, que creu que el model tindria sentit per als vols de curt recorregut. Encara que l'Skyrider existeix des de fa vuit anys, cap companyia s'ha atrevit a instal·lar-lo a les seves aeronaus. De totes maneres, el president de Ryanair, Michael O'Leary, va assegurar el 2012 que la seva companyia "tardaria una setmana" a incorporar els seients verticals quan les autoritats en matèria aeronàutica garanteixin que són segurs per als passatgers. Malgrat aquestes declaracions, la 'low cost' irlandesa mai ha arribat a desenvolupar aquest pla.