Carrefour ha decidit fer un pas endavant per diferenciar-se dels seus competidors i ho ha fet comercialitzant un nou producte que no deixarà indiferent a ningú. La cadena d'hipermercats ha apostat per incloure els insectes dins les seves propostes de vendes, de manera que els seus clients ja poden començar a comprar-los. Aquesta aposta de Carrefour sorgeix després que, a principis d'aquest mateix any, la Unió Europea regulés i aprovés la distribució d'aquests aliments. Ara, la cadena francesa, amb una botiga a Santa Coloma, ha optat per aprofitar la concessió i oferir aquesta nova varietat de productes abans que ningú. Els primers productes que es poden trobar a les prestatgeries de Carrefour són els cucs molitor, amb all i fines herbes; els cucs búfal, amb chili picant; i els grills, amb ceba fumada i salsa barbacoa. L'empresa encarregada de distribuir aquests productes és la marca d'origen francés Jimini's.
Els clients que vulguin comprar aquestes opcions ho podran fer a una xifra teòricament assequible, prop de set euros el paquet. No obstant això, si es compara amb el preu per quilogram, l'adquisició d'aquest tipus de productes no és tan econòmica com sembla en un principi. I és que, en el cas de les dues alternatives de cucs esmentades anteriorment el quilo surt per un valor de 388,89 euros. Pel que fa als grills, el seu cost encara puja més i comprar-ne un quilo pot arribar a costar 500 euros.
Tot i que a Àsia o Llatinoamèrica el consum d'insectes és bastant comú, a Espanya encara segueix sent vist com un tipus de producte exòtic o, fins i tot, no s'entén que pugui arribar a ser un aliment. Malgrat tot, cada vegada comença a ser més habitual consumir-ne i aquesta decisió de Carrefour va en aquest sentit, així que cal començar a familiaritzar-se amb aquesta nova tendència.
Un informe de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura afirma que a tot el món hi ha uns 2.000 milions de persones que consumeixen insectes en la seva dieta tradicional. De fet, les anàlisis que s'han realitzat als insectes determinen que tenen un gran contingut proteic, així com greixos saludables, calci, ferro i zinc. Els més menjats són, per aquest ordre, els escarabats, les erugues, les abelles, les vespes, les formigues, les llagostes i els grills.
Per tal de donar a conèixer els nous productes, Carrefour ha engegat una campanya de promoció als seus establiments. “Som rics en proteïnes", "consumim pocs recursos d'aigua" o ”produïm un 99% menys de gasos d'efecte hivernacle” són alguns dels eslògans que es poden veure al costat dels paquets d'insectes.
Així, la companyia defineix els insectes com "els nous aliments" i repta als seus clients amb un suggerent missatge: "Atreveix-te a provar-los!". Ara caldrà veure si la venda d'insectes acaba esdevenint tot un èxit i aquests comencen a formar part de la dieta mediterrània o si pel contrari acaben sent un fracàs i es queden únicament com un aliment exòtic.
Una empresa d'Alacant, Insectfit, comercialitza barretes energètiques per a esportistes fetes amb farina d'insectes, sobretot de grills. La idea és fer servir també aquestes farines d'insectes per fer pasta, hamburgueses, pastisseria i aperitius. Ara falta convèncer el consumidor, perquè n'hi ha que no els volen ni regalats.