Facebook ha passat a l'acció per intentar frenar l'escàndol de Cambridge Analytica. Després de donar explicacions al seu bloc per la política de privacitat, la xarxa social anuncia canvis perquè els usuaris controlin les seves dades, tal com ja va avançar el mateix fundador de la companyia, Mark Zuckerberg, fa un parell de setmanes. La companyia ha redissenyat el menú de configuració en els dispositius mòbils, ha simplificat els accessos directes de privacitat i ha millorat eines per buscar, descarregar i eliminar dades de la plataforma.
La informació ha estat publicada per Erin Egan, vicepresident i cap de l'oficina de privacitat, i Ashlie Beringer, vicepresidenta i assessora general adjunta. "La setmana passada es va posar de manifest que hem de treballar molt més per fer complir les nostres polítiques, així com ajudar a les persones a entendre com funciona Facebook", expliquen al respecte.
Així, es podran afegir més capes de protecció al compte, a més de controlar la informació personal, decidir quina informació permets que Facebook faci servir per mostrar anuncis personalitzats o gestionar qui veu allò que el client publica. La xarxa social, a més, ha netejat la configuració desactualitzada "perquè estigui clar quina informació es pot o no es pot compartir amb les aplicacions", en una clara referència al cas de la consultora britànica, que ja s'ha materialitzat en investigacions per part de les autoritats internacionals i una factura milionària en borsa. Als analistes, però, no els convencen els canvis, i diuen que serveixen més per maquillar que per realment augmentar la privacitat. “No sembla que els canvis que proposen siguin especialment significatius”, ha declarat a l'agència Reuters Brian Wieser, de Pivotal Research Group. “La gran diferència -ha explicat Michael Pachter, analista de Wedbush- és que facilita l'accés a les eines de privacitat, cosa que es correspon amb la promesa de Mark Zuckerberg de fer més transparent aquest procés”.
Els darrers dies s'ha produït una allau de crítiques a Facebook i també de baixes. La darrera i més sonada, la de Playboy. "Durant anys, ha estat difícil per a Playboy expressar els nostres valors a Facebook, a causa de les seves estrictes polítiques de contingut. Per això, hem hagut d'alterar la nostra veu per complir amb allò que Facebook considera apropiat o no apropiat per a la seva plataforma". En un dur comunicat emès aquest dimecres, la revista degana per a adults ha anunciat que se'n va de Facebook, com ja va fer Elon Musk amb el mateix compte i amb les de Tesla i Space X. Li està sortint caríssim l'escàndol de Cambridge Analytica a la plataforma de Mark Zuckerberg, que ha perdut ja gairebé 70.000 milions d'euros. La filtració de dades de 50 milions d'usuaris ha desembocat en un moviment, #DeleteFacebook, que ha trobat suport en grans noms.