Dimecres 06 de novembre de 2024
|
02:36 H
Saló de perruqueria Franck Provost a l'Illa Carlemany.
Saló de perruqueria Franck Provost a l'Illa Carlemany. (Foto: Illa Carlemany)
Empresa

Tres grans perruqueries d'Andorra pentinen juntes

Andorra la Vella

Què tenen en comú les perruqueries Jean-Louis David del centre comercial Pyrenées, Franck Provost d'illa Carlemany i Llongueras del carrer Prat de la Creu? Que les tres tenen el mateix propietari: Provalliance, una multinacional francesa que té un catàleg de dotze marques i més de 3.000 salons a Europa (200 a França). A la resta del món suma uns 20.000 col·laboradors repartits en 31 països com la Xina, Japó, Corea, Austràlia, Rússia o Mèxic i atén 30 milions de clients cada any.

La seva darrera adquisició és Llongueras, un referent de la peluqueria a Espanya, que va obrir el seu primer local el 1958 i que el 1972 va revolucionar el sector amb el concepte 'unisex' que barrejava homes i dones en un mateix establiment. L'acord, que es va tancar el mes de gener passat però que es va començar a negociar l'any 2007, s'ha concretat amb la compra de vuit salons a Espanya de la marca Twentyone by Esther Llongueras, propietat de la filla del fundador i que va mantenir amb aquest una guerra empresarial i familiar que va acabar amb l'acomiadament del pare. Cinc anys després, va poder tornar a l'empresa.

L'objectiu de Provalliance és modernitzar els salons Llongueras i instal·larà la seu central de grup al carrer Enric Granados, a l'eixample de Barcelona que compatirà espai amb l'escola de perruqueria. "Som dues potències mundials en perruqueria que emprenem un camí futur amb unes expectatives fantàstiques". Així ha qualificat Lluís Llongueras l'acord entre la signatura i el grup francès Provalliance. Llongueras, que ha donat mostres un cop més de la seva contagiosa vitalitat, ha recalcat que el seu negoci necessita "anar més lluny i tenir més seguretat de cara al futur", pel que no ha dubtat a associar-se amb el seu "amic i col·lega", Franck Provost. Els salons Llongueras, Llongueras Elite i Salons Associats Llongueras afronten l'any 2018 construint plans de millora tant en la seva organització com en el desenvolupament i funcionament de nous negocis.

Durant la presentació de l'acord, Llongueras, acompanyat de Jocelyn Llongueras; Franck Provost, president del Grup Provalliance i Fréderic Logodin, conseller delegat de Provalliance Espanya, ha desgranat les claus d'aquest acord que conservarà l'essència artística original de la marca. "Em seguiré encarregant de la formació dels equips i les col·leccions Llongueras. Però a partir d'ara comptarem amb unes estructures que ens permetran duplicar el nombre de franquícies en tres o quatre anys, gràcies a Fréderic Logodin", ha assegurat el perruquer i artista català, que seguirà representant la imatge de la signatura Llongueras, com sempre durant els últims 60 anys.

Notícies relacionades