Twitter ha començat a prohibir la publicitat sobre criptomonedes en la seva plataforma, una mesura que segueix la línia de Facebook i Google i que busca no donar més visibilitat a potencials fraus.
Segons ha explicat la companyia en declaracions a l'agència Reuters, es busca prohibir tant els anuncis d'Oferta Inicial de Moneda (ICO, per les seves sigles en anglès) així com la recaptació de diners amb l'objectiu de crear noves monedes, o fins i tot les vendes de 'tokens' (una peça de metall, baquelita o plàstic, que, a diferència d'una moneda, no es pot emprar com moneda de curs legal, perquè l'encunyament ha estat ordenat per particulars, empreses, institucions o organismes no oficials).
Darrere de la prohibició, que Twitter farà efectiva en un termini de 30 dies començant aquest dimarts, està la de protegir grans inversors de potencials pèrdues o de caure en fraus. També prohibirà els anuncis sobre intercanvis de criptomonedes i de serveis moneders. No obstant això, Twitter permetrà anuncis d'aquelles companyies que estiguin presents en alguns mercats de valors.
Twitter s'uneix a dos gegants més d'Internet en la prohibició de publicitat sobre criptomonedes. Facebook va anunciar a la fi de gener la prohibició a la seva xarxa social dels anuncis que publiciten criptomonedes i productes financers de risc. Google, per la seva banda, restringirà la publicitat de productes financers com les criptomonedes a partir del juny.