Seat ha fixat el 2020 com l'any en el qual donarà el salt a l'electrificació, amb el llançament del seu primer vehicle de propulsió 100% elèctrica i d'una versió híbrida endollable de la nova generació del León, com a part de la seva ofensiva de producte a través de la qual introduirà un nou cotxe cada sis mesos fins al 2020. El vehicle elèctric de la firma espanyola, que serà fabricat sobre la plataforma MEB del grup Volkswagen, tindrà una autonomia de 500 quilòmetres i 'almenys' un nivell 2 de capacitat de conducció autònoma, segons ha anunciat aquest dijous el president de la companyia, Luca de Meo, durant la presentació dels resultats de la marca a Madrid.
De Meo ha subratllat que Seat, que l'any passat va comptabilitzar un benefici net de 281 milions d'euros, fa així un pas cap endavant per "impulsar" la mobilitat elèctrica, mentre que també seguirà apostant pels vehicles impulsats per gas natural comprimit (GNC) i pels motors de combustió interna (gasolina i dièsel). "Liderem el projecte de desenvolupament tècnic dels vehicles de GNC dins del grup Volkswagen. Amb l'Arona TGI que llançarem aquest any tindrem l'únic tot camí a tot el món propulsat amb gas natural", ha recalcat el directiu.
Així, per al 2020, el fabricant amb seu a Martorell (Barcelona) llançarà un total de sis cotxes nous: els dos primers vehicles a arribar al mercat seran el Seat Tarraco i el Cupra Ateca, que es comercialitzaran a finals d'aquest any. Per la seva banda, el 2019 arribarà als concessionaris la nova generació del Seat León amb dues variants (el model de cinc portes i la versió familiar ST), i un any més tard la versió híbrida endollable d'aquest i el primer elèctric i Crossover Utility Vehicle (CUV) de la marca. Segons ha assenyalat la mateixa empresa, aquesta ofensiva de producte és conseqüència de la xifra més alta d'inversions des de la construcció de la planta de Martorell, el 1992.
L'any passat, Seat va destinar 962 milions d'euros a inversions i a despeses en investigació i desenvolupament (R+D), un 11,6% més que el 2016, i el 10,1% del total del volum de negoci de la marca. D'aquesta quantitat, 464 milions d'euros van ser íntegrament a R+D, la qual cosa suposa entorn del 3% del total d'inversions que es van donar en aquest camp a Espanya durant l'exercici previ. Seat va ser el 2017 l'empresa industrial espanyola que més va invertir en aquesta matèria. Entre el 2013 i el 2017, la companyia va destinar 3.300 milions d'euros al seu futur, principalment a l'ofensiva de producte en la qual es troba immersa, així com en el desenvolupament de nous serveis per ser referència en digitalització, connectivitat i mobilitat intel·ligent.
Des del punt de vista industrial, Seat va estrenar el 2017 la nova plataforma MQB A0 a Martorell amb el llançament de l'Ibiza i de l'Arona. Tots dos models, juntament amb el León i l'Audi Q3, que serà reemplaçat per l'Audi A1 en el segon semestre d'aquest any, han portat a la factoria catalana a aconseguir un percentatge d'utilització del 95% de la seva capacitat total. Segons la mateixa companyia, la plataforma MQB A0 garanteix un alt volum de producció durant els pròxims 10 anys.
El president de Seat ha detallat que el creixement de la companyia es basarà en quatre pilars: "més marques, més mercats, més cotxes i més energies". De Meo també ha ressaltat que la firma col·laborarà amb empreses com Amazon Alexa, Shazam, Waze, Telefónica o Saba per obrir-se a l'exterior (opera en 80 mercats però només el 15% de les seves vendes es donen fora d'Europa) i "construir un ecosistema digital entorn del cotxe". És el moment de mirar el futur amb l'ambició de créixer. Volem ser un actor important en la revolució del cotxe connectat. La nostra ambició és ser una empresa de referència", ha apuntat.