Aquests són els consells que dono als meus alumnes per garantir l'èxit en una campanya de LinkedIn (una de les xarxes més efectives per promocionar un negoci i, alhora, una de les més cares).
Aquests són els cinc trucs per triomfar amb campanyes de LinkedIn:
Tenir clar quin serà el pressupost total que podem invertir (abans de començar amb les nostres campanyes). Tot i ser un dels canals de 'Paid Social' amb els millors ràtios de conversió, LinkedIn també és un dels canals més cars (no és cap excepció pagar 2-3 euros per clic). Tenir definit el pressupost total que podem invertir ens ajudarà a escollir la campanya més adequada.
Definir què volem aconseguir amb la campanya de LinkedIn. Hi ha tres principals formats de campanyes que funcionen millor per a un o altre objectiu, i que estan a l'abast de qualsevol empresa/persona. Les campanyes de contingut patrocinat van bé per generar més 'awareness' per a la nostra empresa i aconseguir més seguidors. Els anuncis de text per altra banda són molt fàcils de crear, i permeten segmentar molt bé el públic objectiu al qual volem arribar. Finalment, els 'InMails' patrocinats són molt eficaços per a campanyes personalitzades, i permeten contactar fins i tot amb persones que no estan en la nostra xarxa de contactes.
Comunicar el que ens diferencia de la competència. Per aconseguir un major èxit de la nostra campanya, és recomanable pensar en com podem solucionar els problemes que tenen els nostres clients, en comptes de simplement limitar-nos a descriure les característiques dels nostres productes o serveis. El punt de partida sempre ha de ser la Proposta Comercial Única (també coneguda com 'USP' o 'Unique Selling Proposition' en anglès) que podem oferir als nostres (futurs) clients.
Optimitzar la pàgina de destinació ('landing page'). No té sentit crear una campanya per aconseguir més visites a una pàgina web si després no tenim cap 'Call-to-Action' especificat. Una 'landing page' ben dissenyada ajudarà a millorar la ràtio de conversió després de fer clic a l'anunci.
Triomfar amb l''out of the box marketing'. Les empreses que aconsegueixen destacar de la competència no es limiten únicament a crear anuncis comercials per a la venda dels seus productes o serveis, sinó que també intenten divertir i educar al seu públic objectiu. Algunes empreses ja han començat fins i tot a experimentar amb campanyes d''Employer Branding', amb l'objectiu d'atreure i fidelitzar els seus futurs talents a través de campanyes publicitàries a LinkedIn.