L''start-up' tecnològica Alpify ha transformat el localitzador de seguretat Safe365 en la primera aplicació de teleassistència gratuïta per a persones grans. Safe365, que es va posar en marxa el 2012 amb la finalitat de millorar la seguretat dels esportistes, s'especialitza aquest any en la gent gran. "Volem centrar-nos en els usuaris que més necessiten o més profit li poden treure a l'aplicació, ja que aquest és el segment que més creix i creixerà en la pròxima dècada", ha explicat el creador de Safe365 i director executiu d’Alpify, Guillem Viladomat, que s'ha posat com a objectiu "revolucionar" el sector de la teleassistència "per millorar la qualitat de vida dels seus usuaris".
L'aplicació emula el tradicional marcador telefònic amb botó de pànic per a gent gran, incorporant noves funcionalitats. En prémer el botó vermell de l'aplicació es contacta immediatament amb els serveis mèdics de la Central de Seguretat, que tramiten l'emergència amb els serveis adequats (ambulància, metges, policia, bombers...) en funció de cada cas. Safe365 també envia informació rellevant al servei d'emergències, com la ubicació exacta de la persona en situació de vulnerabilitat i les seves dades de contacte, en cas que aquesta no pugui comunicar-se. L'aplicació també permet que els familiars puguin conèixer en tot moment i en temps real on es troba la persona.
Dos milions de descàrregues
Safe365 ha tancat el 2017 amb uns dos milions de descàrregues, fet que suposa un increment del 21% respecte l'any anterior. Durant el 2017 el servei s'ha consolidat com un canal de confiança per als usuaris de l'aplicació, ja que s'han sol·licitat més de 50 emergències al dia i, amb això, s'han arribat a realitzar 3.434 intervencions crítiques.
Creada el 2012 per Guillem Viladomat, l'app Alpify va tancar a mitjans del 2017 una ronda d'un milió d'euros liderada pel RACC, Caixa Capital Risc i altres socis privats, com ara Family Offices o la incubadora de projectes Inspirit.