Diumenge 24 de novembre de 2024
|
14:49 H
El ministre d'Educació, Ensenyament Superior i Recerca, Eric Jover, conversa amb el líder del clúster d'educació d'Actua, Ferran Costa, aquest dimarts abans de la presentació del projecte Tàndem.
El ministre d'Educació, Ensenyament Superior i Recerca, Eric Jover, conversa amb el líder del clúster d'educació d'Actua, Ferran Costa, aquest dimarts abans de la presentació del projecte Tàndem. (Foto: E. J. M.)
El ministre d'Educació, Ensenyament Superior i Recerca, Eric Jover, aquest dimarts durant la presentació del projecte Tàndem. El líder del clúster d'educació d'Actua, Ferran Costa, l'escolta atentament.
El ministre d'Educació, Ensenyament Superior i Recerca, Eric Jover, aquest dimarts durant la presentació del projecte Tàndem. El líder del clúster d'educació d'Actua, Ferran Costa, l'escolta atentament. (Foto: E. J. M.)
El ministre d'Educació, Ensenyament Superior i Recerca, Eric Jover, aquest dimarts durant la presentació del projecte Tàndem.
El ministre d'Educació, Ensenyament Superior i Recerca, Eric Jover, aquest dimarts durant la presentació del projecte Tàndem. (Foto: E. J. M.)
El líder del clúster d'educació d'Actua, Ferran Costa, durant la presentació del projecte Tàndem. A primera fila, el ministre d'Educació, Ensenyament Superior i Recerca, Eric Jover, i la directora d'Andorra, Desenvolupament i Inversió (ADI), Judit Hidalgo.
El líder del clúster d'educació d'Actua, Ferran Costa, durant la presentació del projecte Tàndem. A primera fila, el ministre d'Educació, Ensenyament Superior i Recerca, Eric Jover, i la directora d'Andorra, Desenvolupament i Inversió (ADI), Judit Hidalgo. (Foto: E. J. M.)
Innovació

El projecte Tàndem s'incorpora al currículum de la formació professional

Escaldes-Engordany

El projecte Tàndem, impulsat pel ministeri d’Educació i Ensenyament Superior i el clúster d’educació d’Actua, es consolida i, a més, des d’aquest curs és obligatori per a tot l’alumnat del Centre de Formació Professional d’Aixovall (FP). La iniciativa sobre innovació i empresa es va endegar el curs passat amb onze alumnes i cinc docents, que van fer un treball amb Perfumeries Júlia, però la segona edició ja forma part del currículum pedagògic de l’FP i tots els estudiants (61), amb la tutela d’onze docents, treballen reptes plantejats per les tres empreses escollides: Hotels Plaza, Dermandtek i Inlingua.

El titular d’Educació, Eric Jover, ha explicat aquest dimarts a l’Espai Innovació d’Andorra que el projecte s’integra dins el currículum formatiu com a un nou espai d’aprenentatge transversal que implica dues hores lectives setmanals (alumnes i docents), més una hora de coordinació entre el professorat. El ministre ha puntualitzat que “amb la prova pilot, tots ens vam quedar amb ganes de donar-li més pes i fer-ho obligatori a tota l’FP, a les cinc branques barrejades, i incloure-ho dins del currículum per donar-li més força”. El treball és enriquidor tant per a l’alumnat com per al professorat, que ha assegurat que el Tàndem li permet sortir “de la zona de comfort i apropar-se més als estudiants”. De fet, els estudiants treballen en grups de cinc estudiants, un de cada branca formativa, perquè “l'objectiu és la barreja, cadascú aporta la seva visió, i això passa en el món professional”.

Quant als reptes de la segona edició el projecte Tàndem, el líder del clúster d’educació d’Actua, Ferran Costa, ha especificat que Dermandtek marca com a objectiu conscienciar la població sobre la prevenció i de la necessitat de fer revisions per prevenir el càncer de pell, Hotels Plaza vol oferir una experiència regal personalitzada a la seva clientela, i Inlingua proposa la creació d’un projecte atractiu d’immersió lingüística durant els mesos de juliol i agost per a adolescents. Costa ha ressaltat que en el món laboral “necessitem gent preparada, creativa, idees originals, i és molt bo per a l'alumnat tenir oportunitats reals de què comporta estar al món laboral, empresarial”. El responsable del clúster d’educació ha subratllat que la secretaria tècnica d'Actua proposa a les empreses participar al projecte, i “hi ha cua, la vitalitat del projecte està garantida”, ha conclòs.

El projecte Tàndem passa per tres fases: la d’aprenentatge, on l’alumnat extreu les conclusions després d’escoltar les necessitats de l’empresa; la de creativitat, en què es treballa el pensament lateral i els estudiants proposen noves idees, originals i creatives; i la tercera i última, que consisteix en el desenvolupament de les accions. El director del departament de Formació Professional i Recursos Educatius, Quim Torredà, ha reiterat que a l’hora de constituir els grups de treball “busquem que siguin diversos, de diferents branques formatives. És una barreja enriquidora entre alumnat i professorat, treballen de manera interdisciplinar”.

A la primavera, els grups d’estudiants presentaran els projectes definitius treballats per a cadascuna de les empreses.

Notícies relacionades