"/>

 

 

 

 

"/>
Diumenge 24 de novembre de 2024
|
13:59 H
El ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya ha fet la benvinguda institucional de les jornades.
El ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya ha fet la benvinguda institucional de les jornades. (Foto: B.N.)
La clúster manager d'Actua i el vicepresident Andrés López durant la presentació de les jornades.
La clúster manager d'Actua i el vicepresident Andrés López durant la presentació de les jornades. (Foto: B.N.)
Innovació

El comerç andorrà haurà d'afrontar el repte d'adaptar-se a la revolució 4.0

Andorra la Vella

El comerç andorrà s'haurà d'adaptar a la revolució 4.0. És un repte que està en condicions d'assumir perquè té un bon posicionament, bons productes i bons preus. Aquesta és la conclusió de l'apartat de turisme i comerç de les Jornades Inntec 2017 que, amb l'organització d'Actua, es fan aquest dimecres i dijous al Centre de congressos d'Andorra la Vella. El director d'Innovació i Desenvolupament de Negoci d'eBay, Jorge Herrero, ha afirmat que "el repte per saber reciclar-se rau en l'adaptació. Saber on són els consumidors. Si és a Internet, doncs s'ha d'anar cap allà". Herrero ha descrit quines seran les tendències que configuraran el comercç del futur. La primera és l'esclat de la intel·ligència artificial, cosa que permetrà que tots els usuaris rebin recomanacions totalment personalitzades. Hi haurà, segons Herrero, la consolidació de la realitat virtual i augmentada, malgrat que encara no està clar si s'aplicarà en ulleres o en els telèfons mòbils. També s'estan implantant el comerç global i una sostenibilitat més gran que es tradueix en la compra i venda d'articles de segona mà i l'economia col·laborativa amb casos com el de compartir cotxe i empreses com Blablacar.

Les jornades han estat inaugurades pel ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, qui ha destacat el paper d'Andorra com un país on provar noves tecnologies. Ha fet un balanç dels projectes del seu ministeri com la mobilitat intel·ligent, la plataforma de pagament o l'energia solar. El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha recordat les accions que du a terme l'organisme i ha apostat pel màrqueting segmentat i per treballar a través del component emocional amb la finalitat de millorar les vendes. Un aspecte, aquest últim, al qual s'ha referit un altre dels ponents, Jordi William, de BCN Turisme. Creu que la marca Andorra està consolidada i que no li serà difícil fer el canvi per poder adaptar-se a les noves tendències.

L'objectiu de les jornades és fer un recorregut, a través de les ponències i les taules rodones, per conèixer les oportunitats que ofereixen la innovació, la tecnologia i la digitalització. El programa s'estructura en sis eixos temàtics que compten amb la participació de quaranta experts.

Notícies relacionades