Aquest dilluns arrenca una nova ronda de reunions entre Andorra i la Unió Europea per a l'acord d'associació. L'objectiu d'aquesta nova trobada és arribar a una posició definitiva respecte a la qüestió del tabac, i intentar tancar la negociació pel que fa a la lliure circulació de mercaderies. Així, un cop acordat el període de transició de vint anys i la quota d'importació de 1.600 tones anuals durant els deu primers anys, ara s'ha de debatre el calendari d'implementació de la normativa europea sobre la indústria del tabac que la UE demana en contrapartida.
Segons fonts pròximes a la negociació, Andorra es compromet a adaptar aquesta nova legislació en un període de cinc anys, i que una de les primeres mesures a aplicar sigui l'eliminació de la publicitat del tabac, a demanda dels mateixos fabricants. La proposta ja ha estat enviada i parlada amb Brussel·les, i s'espera que durant aquesta nova ronda de contactes, que s'allargaran fins dimecres, es pugui conèixer el posicionament de la Unió Europea.
Pel que fa a l'eliminació de la publicitat, el sector és el primer interessat en aplicar la mesura, ja que en ser un dels pocs territoris de la Unió Europea on encara es permeten els anuncis, el cost que hi han de destinar és elevat per l'interès que hi tenen les marques internacionals. Per tant, la seva prohibició els suposarà un estalvi important en el seu compte de despeses.
Una altra de les mesures a implementar és que els paquets de tabac hagin d'incloure missatges publicitaris sobre salut pública, a més d'una codificació per garantir-ne la seva traçabilitat, que ajudi a lluitar contra el contraban de tabac. Aquest aspecte, però, només tindrà impacte en les marques blanques, perquè les marques internacionals que es fabriquen al Principat ja implementen aquest tipus de codis.
Finalment, també s'haurà d'adoptar la normativa sanitària europea relacionada amb la fabricació de tabac, malgrat que aquesta nova legislació no tindrà cap incidència en el sector, perquè ja s'està aplicant, tenint en compte que només es fabriquen marques internacionals.